top of page

Günübirlik Yelken Eğitimi/Gezisi

Kıyıdan uzaklaşıp açık denizlere yelken açmak, temel yelken eğitimi almak ve el değmemiş koylarda güneşin ve denizin tadını çıkartmak için günübirlik tekne gezimizi denemelisiniz.

Sabah saat 11.00’de iskelemizden hareket ederek motor seyri ile Selimiye koyuna açılıyoruz.  Koydan çıkıp, Hisarönü Körfezine girer girmez, “yelkenler fora” diyoruz ve motorumuzu susturuyoruz. Sadece dalgaların sesiyle, full arma tramolarla yol alırken, çevremizdeki el değmemiş doğanın, denizin ve güneşin tadını çıkartıyoruz…

Gün boyu yelken yapıyoruz, temel yelken seyri kurallarını, denizcilik terimlerini öğreniyoruz, dümen tutuyoruz.  Hızlı ve pratik bir öğle yemeği yiyip, denize giriyoruz.  Sonra tekrar yelken basıp, son bir deniz molası veriyoruz ve aksamüstü saat 17.00 gibi Vira Demir iskelesinde oluyoruz.

Günlük gezide uğranabilecek ilgi çekici koylar:  Sığliman, Bencik koyu, Dirsekbükü, Kocabahçe, Kuzbükü, Kurucaada, Kamelya Adası, Orhaniye Kocaada.

Ege Kıyıları tarihi, plajları ve doğal güzellikleriyle uzun süreli tatilleriniz için de ideal bir rota. El değmemiş koylar korunmuş tarihi kalıntılar, kendine özgü mimari yapısıyla sevimli köyler bu turlarda bulabileceklerinizden bazıları.

Sabah dalgaların sesiyle uyanıp yüzünüzü denizde yıkayarak güne başlamak size kışın bütün yorgunluğunu unutturacaktır. Daha önce teknede konaklamalı tatil yapmadıysanız Ege Kıyılarının sabah huzuru sizi kendisine hayran bırakacak ve tekrarı için gün sayacaksınız.

Teknede konaklama tecrübesi olmayanlar için tavsiyemiz, tatilinizin bir kısmını konforlu odalarımızda geçirirken en az 2 gecesini de teknede kalacağınız bu özel tura ayırmalısınız. Bu sayede hem ailenizle denizin ve güneşin keyfini baş başa çıkartabilir hem de yelkenle ilgili pratik yapma imkanı bulabilirsiniz. Kaptanımız size tecrübelerini aktarmaktan çok mutlu olacaktır.

Yelken tatilinde kolaylıkla gidilebilecek Yunan adaları:  Simi, Rodos, Tilos, Nisiros, Halki.